Wat is datagedreven marketing?
Als allround online marketingbureau brainstormen we graag met het team over een te volgen strategie en voeren we met plezier creatieve marketingcampagnes en -werkzaamheden uit voor onze klanten. Maar...., om uiteindelijk echte successen te kunnen behalen, is het noodzakelijk om gaandeweg te blijven analyseren en goed bij te sturen aan de hand van verkregen data.
Datagedreven marketing is de ruggengraat van onze online strategie. Eye-C heeft meerdere data driven marketeers in huis die gek zijn op het verzamelen van interessante data voor onze klanten, om ze zo verder te helpen met een verbeterde strategie.
Ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van data gedreven marketing of voor het behalen van online succes? Dan komen we graag met je in contact!
Contact opnemenData driven marketing agency
Onze datagedreven marketing strategie zorgt ervoor dat onze klanten de best mogelijke kans hebben om hun gewenste doelen te bereiken. Met een datagedreven aanpak kunnen we jouw bedrijf stapje voor stapje naar een hoger niveau tillen.
Voordelen van Eye-C voor data driven marketing zijn:- Periodieke data rapportages versturen naar onze klanten;
- Vanuit analyses en rapportages een duidelijke vervolgstrategie creëren;
- De mogelijkheid om live data te kunnen inzien in een data dashboard.
Naast data-gedreven analyses ontwikkelen wij websites voor klanten en maken we de beste keuzes voor online adverteren. Als basis voor een goed vindbare website doen we vervolgens veel op SEO marketing gebied.
Data driven marketing tools
We gebruiken een breed scala aan tools op het gebied van analyse, online marketing en marketing automation om onze klanten goed te bedienen en te kunnen voorzien van data-analyses. Hieronder staan een aantal voorbeelden uitgelicht:
Google Analytics is een tool die inzicht geeft in geografische en demografische gegevens en het verkeer en gedrag van bezoekers op de website. De tool geeft onder andere weer hoe bezoekers op de website belanden, welke pagina’s zij bezoeken en welke acties ze uitvoeren. We kunnen diverse (sub)conversies instellen om belangrijke acties te meten, zoals het invullen van een formulier of het doen van een aankoop. Ook lezen we in deze tool de effectiviteit van marketingcampagnes uit. Deze data is voor ons cruciaal voor het maken van geïnformeerde beslissingen over website ontwerp, inhoud en marketingstrategieën.
Calltracking is een slimme tool die we kunnen inzetten om meer verdiepende informatie te verzamelen van onze klanten, door telefoongesprekken te analyseren. Hierdoor begrijpen wij beter hoe jouw bedrijf met klanten omgaat en kunnen we nog beter achterhalen welke marketinginspanningen leiden tot telefoontjes. Door inzicht te krijgen in de gesprekken kan de klantenservice effectief worden bijgestuurd en verbeterd. Dit kan ook helpen om leads beter te kwalificeren. Kortom: een waardevolle tool die inzicht kan geven in de prestaties van marketing en klantgedrag.
Analyseren gebruikersgedrag met dit type tools kunnen wij exact zien hoe mensen navigeren op de website, waar ze op klikken, hoe zij hun muis bewegen en tot waar in de pagina bezoekers scrollen. Hierdoor kunnen we op een zeer goede wijze knelpunten identificeren en optimalisaties doorvoeren die de conversie verhogen.
SEO analyse tools met diverse tools voor SEO kunnen we uitgebreide zoekwoorden analyses uitvoeren voor klanten, en krijgen we breed inzicht in de prestaties en statistieken van concurrenten. On-page stelt het ons in staat om veel SEO optimalisaties door te voeren op content, maar ook op technisch gebied in de website, om zo beter te kunnen scoren in de zoekmachines. Daarnaast gebruiken we tools om voor zoektermen de positie tracking bij te houden.
Naast eerder genoemde tools hebben we een nog uitgebreider scala aan tools die we inzetten voor onze klanten. Wil jij hierover meer informatie of weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vraag een van onze specialisten om advies.
Advies van specialistData driven marketing strategy
Data driven marketing is een methode waarbij wij gegevens gebruiken om meer inzicht te krijgen in hoe websitebezoekers zich gedragen en op welke wijze zij navigeren en keuzes maken op de website. Door het nauwkeurig uitlezen van resultaten kunnen strategieën ontwikkeld worden die gericht zijn op het verhogen van het conversiepercentage.
We kijken ernaar uit om samen te werken aan een succesvolle strategie! Neem nu contact met ons op en kom erachter wat we voor jou kunnen betekenen. Samen kunnen we een effectieve datagedreven marketing strategie creëren die je zal helpen om je bedrijfsdoelen te bereiken.
Afspraak vrijblijvende intake