Verdubbeling aanvragen omruilregeling gemeente Den Haag

Verdubbeling aanvragen omruilregeling gemeente Den Haag

Success story in het kort:

  • Wie: Online marketing voor de omruilregeling van de gemeente Den Haag 
  • Wat: Ruil je brommer of snorfiets op benzine om en krijg een tegoed voor een schoon alternatief!
  • Hoe: Online marketing, landingspagina en campagnes via Google Ads & Social Media
  • Resultaat: het aantal aanvragen is verdubbeld en wegens succes werd de regeling verlengd!

Dankzij een sterke online marketing strategie en een goede samenwerking met de gemeente Den Haag hebben we het aantal aanvragen voor de omruilregeling verdubbeld. De omruilregeling doelt op een schonere stad door vervuilende scooters en brommers in te laten ruilen voor een schoner alternatief. Door alle expertises en facetten aan elkaar te koppelen konden we een strategisch plan opzetten waarmee we zoveel mogelijk aanvragen voor de omruilregeling hebben behaald. En nog mooier: dankzij de grote aanvraag werd de regeling verlengd waardoor we t/m maart de online marketing konden blijven uitvoeren.

 

Samenwerking met gemeente Den Haag

Vorig jaar kwam de gemeente Den Haag naar ons toe voor een online marketingstrategie voor de omruilregeling. Met deze regeling kunnen Hagenezen hun scooters en bromfietsen op benzine omruilen voor een schoon alternatief. Hiervoor hadden ze meer aanvragen nodig dus waren ze benieuwd wat wij konden betekenen op het gebied van online marketing. 

Met de omruilregeling doelt de gemeente Den Haag op een schonere lucht en een leefbaardere stad. Eigenaren van een brommer of snorfiets op benzine kunnen met deze regeling een tegoed aanvragen waarmee ze een schone, elektrische brommer of snorfiets kunnen kopen of dit tegoed gebruiken voor deelauto’s of -scooters of een OV-abonnement. Een prachtig initiatief natuurlijk waar wij als Haags marketingbureau graag ons steentje aan bijdragen.

 

De uitdaging

Om dit project aan te vliegen hebben we de koppen bij elkaar gestoken. Onze experts op het gebied van CRO, Development, Social Media, Google Ads en Copywriting hebben gekeken wat we konden doen om de aanvragen te verhogen. De uitdaging hierbij was vooral om binnen de beperkende regels van de gemeente Den Haag te blijven en tegelijkertijd zo optimaal mogelijk een campagne te draaien.

 

Expertises van Eye-C gebundeld tot een succesvol resultaat

Onze specialisten hebben samen gespard over hoe we de online marketing voor deze omruilregeling het beste konden opzetten. Allereerst hebben we een landingspagina voor de regeling gebouwd. Met de aangeleverde input van de gemeente heeft onze tekstschrijver de teksten geredigeerd om de doelgroep goed aan te spreken en de informatie over de regeling helder te krijgen. Ook bij de informatie video's hebben we meegedacht om deze zo doelmatig mogelijk op te zetten.

Deze video’s moesten zo bondig mogelijk de boodschap duidelijk overbrengen, zodat de kijker in korte tijd en met een aansprekende video de informatie helder ontvangt. Hiervoor hebben we een duidelijke en sterke tekst ontwikkeld. Mensen hoeven zo niet de hele landingspagina door te lezen maar zijn door het kijken van de teaser al direct geïnformeerd over de omruilregeling.

 

De kracht van online campagnes en remarketing

Naast de landingspagina en informatievideo was het vooral belangrijk om de zichtbaarheid te versterken via Social Media en Google Ads. Hiervoor hebben we verschillende online en search campagnes opgezet. In de campagnes hebben we de Youtube video’s van de regeling gebruikt en gespeeld met verschillende teksten. Zo konden we testen wat de doelgroep het beste aanspreekt en meer aanvragen opleverde. Ook de doelgroepen hebben we op verschillende manieren ingesteld om zoveel mogelijk mensen te bereiken die van de omruilregeling gebruik wilden maken.

Middels een goed uitgedachte remarketing campagne konden we de bezoekers een extra duwtje in de rug geven om zich aan te melden voor de omruilregeling. Met een remarketing campagne lieten we mensen eerst weten wat de omruilregeling is en probeerden we ze al te overtuigen tot actie. Vervolgens zagen degenen die interesse hadden de regeling vaker terugkomen zodat we ze dat extra zetje konden geven om tot actie overgaan.

Tijdens het campagnebeheer hebben we regelmatig contact gehad met de gemeente Den Haag. Hierbij kregen we helder de resultaten teruggekoppeld en konden we met het team weer sparren over waar we staan, wat beter kan en waar nog kansen lagen. Op deze manier konden we gedurende de campagnetijd de online marketing goed bijsturen.

Dubbele aanvraag voor omruilregeling gemeente Den Haag

 

Wegens succes verlengd

Onze online marketing en search campagne leverden na een aantal maanden al een geweldig resultaat op. De aanvragen voor de omruilregeling waren verdubbeld! Hierdoor hebben we twee keer zoveel mensen kunnen helpen met een schoner vervoer alternatief en daarmee een steentje bijgedragen aan het milieu en de leefbaarheid van Den Haag. 

Dankzij dit grote succes besloot de gemeente om de regeling te verlengen tot en met maart 2023. Zo konden we de campagne een paar maanden langer laten draaien om Den Haag nog schoner en leefbaarder te krijgen.

 

Eye-C Multimedia als online marketing specialist

Bij Eye-C Multimedia hebben we verschillende experts in huis waardoor we op alle takken van sport kunnen ondersteunen en de volledige online marketing kunnen uitvoeren. Van websites bouwen tot de online campagnes laten draaien. Door op een strategische wijze de online marketing aan te vliegen kunnen we mooie winsten behalen. Daarnaast zorgt een goede samenwerking met de klant voor het beste resultaat.

Met de case van gemeente Den Haag konden we onze experts ook weer effectief inzetten. Bovendien hebben we een fijne samenwerking ervaren die heeft bijgedragen aan het resultaat. Online advertising specialist Johan: 

“We waren regelmatig in nauw contact zodat we precies wisten waar de campagne en de resultaten stonden. Terugkoppeling hierbij is essentieel en de gemeente leverde dit.” 

Wij zijn trots op deze samenwerking en tevreden met de resultaten die al behaald zijn. We zijn nog lekker bezig met de campagnes maar kijken ook altijd uit naar nieuwe cases. Ben je op zoek naar een strategisch partner voor jouw online marketing? Neem gerust contact met ons op!

 

Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen