1. Klikken op de blauwe knop ‘bericht promoten’
Vaak is er op een zakelijke pagina of wanneer je een bericht geplaatst hebt de blauwe button bericht promoten zichtbaar. Deze knop heeft maar een doel, snel promoten en snel geld verdienen voor Facebook zelf. Slim en sluw maar adverteer altijd in het advertentiebeheer. Hier krijg je de mogelijkheid veel specifieker te adverteren. Jouw doelgroep kan specifieker en er kan een selectie gemaakt worden in de verschillende platformen (Marketplace, Instagram, news feed etc.).
Verder kan er met behulp van een Facebook pixel een goede retargeting ingesteld worden voor jouw advertenties. Hiermee kun je klanten en vergelijkbare doelgroepen benaderen. Zorg er verder voor dat je per dag of week de campagne controleert. Hier kan je hem waar nodig bijschaven als een budget niet goed benut wordt.
2. Eén foto gebruiken voor alle plaatsingen
Jouw advertentie kan nog zo mooi vorm gegeven zijn maar houd er rekening mee dat tekst of uitleg weg kan vallen wanneer alle plaatsingen op social media gebruikt worden. We hebben tegenwoordig te maken met video’s in story’s of juist vierkante Instagram advertenties. Door het campagnemateriaal of foto’s aan te passen aan het type weergave zorg je ervoor dat het overal optimaal weergegeven wordt.
3. Teveel prijsgeven in de advertentie
Het doel van adverteren is conversies of mensen naar de website krijgen. Een website wordt krachtiger met meer organisch bereik. Wanneer je een nieuw product helemaal prijsgeeft in de advertentie is het voor de potentiële klant niet interessant meer om erop te klikken. Je wilt zoveel mogelijk klikken en bezoekers via Facebook en Instagram. Een shopping campagne met een laag bedrag per klik is voor online webwinkels natuurlijk een ideaal beeld.
4. Linken naar een niet relevante pagina
Een website heeft meerdere pagina’s met verschillende diensten of producten. Link naar jouw product of dienst die 100% aansluit op de advertentie. Wanneer mensen op een te algemene pagina terechtkomen is de kans groot dat ze weer snel weg zijn en de klik waar je voor betaald hebt nutteloos is geweest.
5. Een te grote of koude doelgroep benaderen
Online marketing is niet alleen maar het zoveel mogelijk mensen naar een bepaald product of dienst krijgen. Je wilt een heel specifiek publiek waarvan je zeker weet dat het bij je bedrijf past. Door gebruik te maken van de juiste pixel events en vervolgens te targeten op de juiste doelgroep ben je er zeker van dat het budget niet aan een koud publiek besteed wordt.
Adverteren Facebook & Instagram
Wil je nou ook facebook adverteren gebruiken maar niet handig met de nieuwste technologie of wil je graag ondersteund worden en advies? Wij hebben vele specialisten en alle expertises in huis die je maar al te graag helpen.