Employer branding door middel van een ‘werken bij’ site

Employer branding door middel van een ‘werken bij’ site

Heb je regelmatig meerdere vacatures open staan? Dan is een aparte 'werken bij' website laten maken een krachtig hulpmiddel om deze in te vullen. Dit is de plek waar sollicitanten terecht kunnen voor alle informatie over jouw organisatie. Je maakt de lezer hiermee meteen duidelijk waarom jij dé werkgever bent om voor te werken.

In deze oververhitte arbeidsmarkt is het ontzettend moeilijk om aan goed personeel te komen. Sollicitanten moeten een optimale ervaring hebben in iedere fase van het wervingsproces, anders haken ze af. Daarom is het belangrijk om vanuit de candidate experience naar het proces te kijken. 

In iedere fase van het proces krijgt de sollicitant ervaringen die allemaal bijdragen aan de candidate experience. Sollicitanten zien een gebrek aan informatie over het bedrijf als de grootste drempel om te solliciteren. Via deze werken bij website kun je de sollicitant een goed beeld geven van jouw organisatie. 

 

Vrijblijvend advies

 

Een ‘werken bij’ website: Wat kun je er precies mee?

Een aparte website voor vacatures heeft veel voordelen. Deze voordelen werken voornamelijk als je als werkgever een goed verhaal vertelt. Sollicitanten verdiepen zich in de werkzaamheden, de bedrijfscultuur, hun toekomstige werkomgeving en de mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. 

Het voordeel van een aparte website voor vacatures is dat er een duidelijk overzicht is. Ook kan de bedrijfscultuur van het bedrijf goed overgebracht worden. De sollicitant moet meteen kunnen beoordelen of het een goede match is. Creëer hiervoor beleving! 

Een goede ‘werken bij’ site bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Bedrijfscultuur en kernwaarden;

Bedenk wat het belangrijkste is in jouw bedrijf. Dit moet duidelijk zichtbaar zijn op de pagina. Wat onderscheid jullie van de concurrenten? Wat maakt het zo leuk om voor dit bedrijf te werken? Dit kan bijvoorbeeld met verhalen of video’s van nieuwe collega’s. 

  • Solliciteren;

Vanaf het moment dat de sollicitant reageert is het belangrijk dat alles goed verloopt. Hoeveel tijd kost het om te solliciteren? Hoe lang duurt het voordat er contact wordt opgenomen? Door dit te vermelden weet de sollicitant precies waar hij of zij aan toe is. 

  • Arbeidsvoorwaarden;

Het is goed om de arbeidsvoorwaarden duidelijk te maken. Hoeveel vakantiedagen krijgt de sollicitant? Worden de reiskosten vergoed? Allemaal zaken die voor de sollicitant belangrijk zijn om te weten alvorens deze reageert.

  • Onboarding;

Dit onderdeel kan gebruikt worden om duidelijk te maken wat de sollicitant kan verwachten. Hoe kan hij of zij zich voorbereiden op de eerste werkdag? Hoe ziet de eerste werkweek eruit en hoe komt de begeleiding eruit te zien? Hiermee creëer je openheid.

  • Vacatures en stages;

Wanneer je veel vacatures hebt kun je deze het best onderverdelen per team of afdeling. In de vacature moet in één oogopslag te zien zijn wat er gevraagd wordt. Een sollicitant gaat de tekst niet meerdere keren lezen. Wees straight to the point.

  • Persoonlijke ontwikkeling;

Last but not least: Noem de mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling die jij als werkgever aanbiedt. Medewerkers willen groeien en kijken altijd vanuit het oogpunt ‘what’s in it for me’. Testimonials kunnen hier goed voor gebruikt worden.

Welke onderdelen zijn nog meer interessant voor het geven van een zinvolle invulling aan jouw werken bij website?

  • Informatie over de werkomgeving;
  • Beleving en storytelling;
  • Transparantie over het bedrijf;
  • Betere zichtbaarheid van je organisatie;
  • Uitgebreide informatie over opleidingsmogelijkheden;
  • Medewerkers aan het woord;
  • Duidelijkheid over de ‘cultural fit’;
  • Betere vindbaarheid van vacatures.

 

Een sterk werkgeversmerk: Een aparte website voor jouw vacatures

Om goede kandidaten te werven is het belangrijk om meer van het bedrijf te laten zien. Een ‘werken bij’ website is een doeltreffend middel om sollicitanten enthousiast te maken over de organisatie. Het vergroot je vindbaarheid en je werkt meteen aan jouw werkgeversmerk, oftewel Employer Brand. 

Je hebt namelijk de mogelijkheid om jouw bedrijf te presenteren door middel van sterke content storytelling, video marketing . Zoals een video waarbij potentiële nieuwe collega’s meelopen met de huidige medewerkers. Hiermee speel je in op de emoties van de sollicitant en kun je je echt onderscheiden. 

Eye-C kan je perfect ondersteunen bij het uitwerken van een online marketingstrategie en het opbouwen van een aparte ‘werken bij’ website, waar tevens rekening wordt gehouden met een sterke SEO marketing voor de website. Wil je een aparte pagina met vacatures op jouw eigen website? Ook dat is mogelijk. Samen gaan wij het gesprek aan om de beste optie te bepalen die past bij jouw organisatie.

 

Contact opnemen