Klant: MobiWerk
Industrie: Werving OV-chauffeurs en beveiliging
Service: Volledige marketingstrategie, consultancy en uitvoering
Uitdaging
De specifieke uitdaging was om de structuur van de campagnes en metingen te verbeteren, de klantfocus opnieuw te bepalen en zich aan te passen aan de toenemende concurrentie in de werkgebieden waar MobiWerk zich bevindt.
Success story in het kort:
- Marketingstrategie en consultancy voor de nieuwe fase
- Marketeer op locatie voor snelle schakeling met de klant
- Google Ads en Social Media campagnes
- Webdesign en development
- Eerste resultaat: meer sollicitanten die aansluiten bij de vacatures van MobiWerk
Nieuwe marketingstrategie voor de volgende fase van MobiWerk
MobiWerk, een toonaangevende speler in de uitzendbranche voor OV en beveiliging, was klaar voor een nieuwe fase met een frisse blik op hun marketingwerkzaamheden. Ze zochten een partner die hun marketingcampagnes kon optimaliseren en hun aanwezigheid op de markt kon versterken.
Na een grondige analyse van de huidige marketingkanalen en het CRM-systeem hebben we een nieuwe strategie ontwikkeld op zowel campagne- als contentniveau. Al na 3 maanden zagen we mooie resultaten die we graag delen in deze klantcase.
Geoptimaliseerde campagnes voor betere sollicitanten
Bij het beoordelen van de huidige werkzaamheden op het gebied van marketing van MobiWerk, merkten we een aantal belangrijke verbeterpunten op. De metingen moesten worden geoptimaliseerd voor conversie, en de campagnestructuur, een van onze sterkste vaardigheden, kon beter. Hoewel de basis goed was, hebben wij gekeken waar het nog beter kon.
We zijn begonnen met een grondige evaluatie van alle marketingkanalen die MobiWerk gebruikte, waaronder Facebook, Instagram, TikTok, Indeed, Google Ads, SEO, nieuwsbrieven, drukwerk, radiocommercials, video's, YouTube en LinkedIn. Daarnaast hebben we het bestaande CRM-systeem onderzocht om te begrijpen hoe het functioneert, wat het meet, welke kansen het biedt en hoe we deze kansen kunnen benutten.
Na deze grondige analyse hebben we een nieuwe strategie ontwikkeld op campagne- en contentniveau. De klantfocus werd opnieuw bepaald: waar heeft MobiWerk welke mensen nodig? Hiervoor keken we ook welke campagnes nog draaiden op gebieden waar ze juist geen mensen meer zochten. We hebben de campagnes geoptimaliseerd en de focus juist gelegd op de essentiële gebieden.
Extra uitdaging: meer concurrentie op de markt
Een extra uitdaging werd geïdentificeerd: de markt waar MobiWerk actief is, werd steeds competitiever. We hebben hierop geanticipeerd door concurrentiecampagnes te creëren en het zoekgedrag naar concurrenten in kaart te brengen om daarop in te spelen. Deze strategieën hebben al snel mooie resultaten opgeleverd.
We hebben ook de potentie in de markt erkend en zijn begonnen met het vormgeven van een toekomstplan samen met de klant. Het werven van beveiligingspersoneel en buschauffeurs is de focus, maar we werken ook aan het aantrekkelijker maken van de rol van buschauffeur, en het vinden van potentiële kandidaten die van carrière willen veranderen, zoals mensen in onzekere banen zoals de horeca. Hier zit een mooie kans in om meer mensen te werven voor de vacatures van MobiWerk.
Marketing van A tot Z
MobiWerk is op dit moment een van onze grootste klanten waar we vrijwel alle werkzaamheden voor uitvoeren. We werken daarom ook nauw samen om de marketingstrategie te verbeteren en mooie resultaten te behalen. Onze marketeer op locatie zorgt voor een naadloze integratie tussen onze teams, waardoor MobiWerk altijd toegang heeft tot onze expertise en wij tot hun belangrijke informatie en ontwikkelingen.
Met ons SEO- en SEA-werk hebben we de vindbaarheid van MobiWerk vergroot. We hebben ook actief gewerkt op sociale mediakanalen, zoals Facebook en LinkedIn, om de zichtbaarheid en het bereik van het merk te vergroten.
Voor werving en selectie hebben we de juiste kandidaten gevonden die MobiWerk nodig heeft. Door onze expertise in marketing en recruitment te combineren, hebben we gezorgd voor gekwalificeerde en gemotiveerde kandidaten.
Tot slot hebben we op het gebied van design en development gewerkt aan het verbeteren van de visuele aantrekkelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van MobiWerk's marketingmaterialen en platforms, inclusief conversie-gerichte advertenties en landingspagina's.
Het resultaat? Slechts twee tot drie maanden na de implementatie van de nieuwe strategie, kwamen de sollicitanten daadwerkelijk uit de gebieden waar MobiWerk hen nodig had. De sollicitaties waren eerder verspreid, maar nu is er een betere focus. Bovendien hebben we een toename van 50% in sollicitanten weten te realiseren met de nieuwe strategie en werkzaamheden.
Marketeer Johan:
"Met diepgaande analyse van al onze marketingkanalen en het optimaliseren van campagnes op basis van actuele gegevens, hebben we in de afgelopen 6 maanden een toename van ongeveer 50% in sollicitanten weten te realiseren."
Eye-C als full service partner voor alle online marketing activiteiten
In de toekomst kijken we uit naar het verder uitbouwen van onze samenwerking met MobiWerk en het blijven leveren van mooie resultaten. We geloven sterk in de potentie van MobiWerk en zijn enthousiast om te zien hoe onze gezamenlijke inspanningen hen zullen helpen hun doelstellingen te bereiken. Met de groeiende vraag naar personeel in de mobiliteitssector, zijn we ervan overtuigd dat MobiWerk een cruciale rol zal spelen in het voldoen aan deze behoeften, en we zijn trots om hen te ondersteunen in hun missie.
Ook ondersteuning nodig bij jouw online marketing activiteiten? Als full service online marketing en webdevelopment bureau kunnen we je van A tot Z ontzorgen. Maak bijvoorbeeld gebruik van een marketeer op locatie of een marketing consultant. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.