De online vindbaarheid van Royal Matic vergroot

De online vindbaarheid van Royal Matic vergroot

Success story in het kort:

  • Een nieuwe online marketing strategie om de vindbaarheid te vergroten
  • Uitgebreide contentstrategie voor de website, SEO en social media
  • Pakkende Google Ads campagnes om nieuwe klanten te bereiken
  • Met hetzelfde marketingbudget meer leads en opdrachten behaald

 

Royal Matic: marktleider in pizza ovens en horeca apparatuur

We delen graag een klantcase waar we trots op zijn! In dit geval het online marketing succes voor onze klant Royal Matic. Royal Matic is al sinds 1965 actief in de horecabranche. Wat begon met de verkoop van koffie- en espressomachines, groeide uit tot de verkoop van een breed assortiment apparatuur voor de horeca keuken, en in het bijzonder de pizza keuken. 

 

Een nieuwe marketingkoers

Ons team van online marketing experts heeft intensief samengewerkt met Royal Matic om de online aanwezigheid te optimaliseren en de doelgroep zo beter te bereiken. We hebben een uitgebreide online strategie ontwikkeld en meerdere marketingactiviteiten uitgevoerd om de online zichtbaarheid en bekendheid van Royal Matic als marktleider te vergroten. 

Om dit doel te bereiken hebben we voornamelijk ingezet op SEO, Google Ads en een sterke social contentstrategie. We hebben bestaande campagnes herbouwd, zodat deze naadloos aansluiten op wat Royal Matic naar buiten wil brengen. Het bedrijf is namelijk één van de marktleiders in de branche, maar werd nog niet goed gevonden door potentiële klanten. En dat is natuurlijk zonde! 

 

De kracht van USP's & CTA's

De Unique Selling Points (USP's) van Royal Matic staan nu op de voorgrond, waardoor potentiële klanten het bedrijf beter vinden én eerder worden verleid om contact op te nemen en vervolgens tot een aankoop over te gaan. De teksten op de website zijn geoptimaliseerd en er zijn duidelijke Call to Actions (CTA's) toegevoegd die de gebruiksvriendelijkheid van de website hebben verhoogd. 

Daarnaast hebben we Royal Matic ondersteund bij het ontwikkelen van een contentstrategie, zodat ze regelmatig zelf waardevolle en relevante social content en blogs kunnen delen op hun social kanalen. Op deze manier wordt wederom de betrokkenheid van de doelgroep vergroot en kunnen ze meer van hun diensten en USP’s laten zien. 

Royal Matic website 

Meer resultaten met hetzelfde marketingbudget

Door in te spelen op vraag en aanbod en beter gebruik te maken van het marketingbudget, heeft dit alles geresulteerd in grotere klussen voor Royal Matic. Middels de nieuwe  marketingstrategie wordt een bredere doelgroep aangesproken en wordt ingespeeld op de trends in de markt.

Met trots kunnen we zeggen dat we meer resultaten hebben behaald dan de vorige partij, met hetzelfde budget. Dat is waar we het voor doen! Komende tijd blijven we de online marketing en contentstrategie verder uitvoeren om nog meer resultaat te boeken voor Royal Matic.

Kun jij ook ondersteuning gebruiken bij jouw online marketing? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Onze specialisten staan voor je klaar!

Neem contact op